Zo bereid je je het beste voor op de Kermisrun

Zo bereid je je het beste voor op de Kermisrun

Zaterdagochtend kun je weer tussen de attracties door sprinten tijdens de tweede editie van de Kermisrun. Een grote groep sportievelingen legt een kilometerslang parcours af langs verschillende bijzondere plekken.

Vorig jaar werd de Kermisrun op de laatste zondag van de kermis gelopen maar de exploitanten gaven aan het fijner te vinden als ze net zijn opgestart. Het evenement is in een jaar tijd flink in populariteit toegenomen. Bij de eerste editie deden 600 mensen mee, nu zijn er 1200 aanmeldingen.

Deelnemers kunnen kiezen tussen vijf en tien kilometer en gaan langs 22 bijzondere attracties en gebouwen. De start is om half tien.

Maar hoe bereid je je nou het beste voor op de Kermisrun? Een aantal tips:

  • Zorg dat je van tevoren goed hebt gegeten en gedronken. Geen zorgen, je krijgt als deelnemer van tevoren een ontbijtje.
  • Neem een flesje water mee voor onderweg.
  • Draag luchtige kleding. Je krijgt een t-shirt van de organisatie.
  • Doe eventueel een pet of hoofdband op.
  • Smeer je goed in als de zon schijnt.
  • En vergeet niet als je geen zin meer hebt: aan het einde krijg je een mooie medaille. 

Benieuwd naar de route? Je checkt ‘m hier.